top of page
logo NGJ_edited_edited.png

Četrta Konferenca Avtomobilskih Zgodovinarjev

22. novembra, 2024


Četrta Evropska konferenca avtomobilskih zgodovinarjev je bila izjemen uspeh. Tako pišejo na FIVA strani in lahko potrdim.


Ko mi je lani dr. prof. Mario Theissen (ADAC/ FIVA) povedal, da se je uspel dogovoriti za lokacijo in celo neka sponzorska sredstva, je šlo zares. V glavi sta se mi ponavljali v nedogled dve misli: “Ne smeš ga razočarati!” in “Vem, da to zmorem!”.  Opravila sem oba izziva, ki sem si ju postavila kar sama, a ni bilo enostavno. Izzivi so pravzaprav vrstili eden za drugim že od vsega začetka. Kot na primer ta, da je Thomas Ulrich, eden od soorganizatorjev, po skoraj rutinski operaciji na začetku leta, doživel kap, ki ga je prizadela tako močno, da še danes hodi na rehabilitacijo. Ali pa nešteta elektronska sporočila z ekipo iz Autostadta: najprej smo usklajevali pogodbo, potem tehnične zadeve…birokraciji ni bilo konca. Ali pa nesporazum o organizaciji večerje (seveda zadnji teden), ali pa to da je Jos Theuns (član, ki je zamenjal M. Theissna in zadolžen za finance) po uvodnem sestanku bil praktično nedosegljiv, saj služeno ogromno potuje na vročo celino… Pa vendar je uspelo, ne glede na vse! Tudi vkljub mojim neštetim aktivnostim in zadolžitvam, ki jih kot nalašč ni manjkalo letos! Med drugim sem morala speljati dober teden pred konferenco še obletnico SVAMZ.  Prav tako sem uspela končati publikacijo za konferenco z vsemi preteklimi kratkimi povzetki predstavitev  in jo natisniti. Letos so moje noči res kratke!


Dogodek, ki je potekal v Wolfsburgu, središču nemške avtomobilske industrije, je dejansko omogočilo gostoljubje Autostadta. Prvič je FIVA tudi prevzela organizacijo kot uradni vodja dogodka, tesno sodelujoč z Andersom Ditlevom Clausagerjem, ustanoviteljem dogodka, ter Thomasom Ulrichom, ki pa kot rečeno ni bil prisoten zaradi zdravstvenih težav.

V Wolsburgu smo tako preživeli tri lepe in polne dneve v spoznavanju zgodovine in neverjetnih zgod, kot tudi druženju.


Konferenca se je začela z uvodnimi govori Andersa Ditleva Clausagerja (SAHB),  moje malenkosti kot podpredsednice FIVA in Armina Mausa (Autostadt). Skupna nit uvodnih govorov je bila pomembnost premične tehniške dediščine in zgodovine kot vira navdiha za prihodnost.


Anders Ditlev Clausager je prevzel vlogo moderatorja na konferenci in več kot odlično povezoval. 


Dopoldanski del je zaznamoval niz zanimivih predstavitev. Hans Lipp je podal podrobno zgodovino Wolfsburga, sledile so analize Klausa Preuschhofa o zasnovi z zadnjim pogonom, Armin Maus pa je delil vizijo in prihodnje projekte Autostadta. Po krajšem premoru za kavo je Stefan Dierkes predstavil zgodovino podjetja Italsuisse, medtem ko je Susan Grunewald raziskovala prenos nemške avtomobilske tehnologije v Sovjetsko zvezo med letoma 1940 in 1990. Claus Wulff je dopoldanski del zaključil z zanimivo razpravo o podjetju AGA, ki ga je ustanovil Nobelov nagrajenec.


Popoldne je bilo posvečeno dediščini, raziskovalnim tehnikam in vlogi klasičnih vozil v zgodovini in literaturi. Anders Ditlev Clausager je začel s predstavitvijo o zgodovini gibanja starodobnih vozil v Veliki Britaniji, ki jo je zasledoval od leta 1909 naprej. Jaap Horst je nato pokazal, kako lahko podatkovne baze patentov služijo za raziskovanje določenih avtomobilskih znamk in tehnoloških napredkov, kar je zgodovinarjem ponudilo dragocena orodja.


Okrogla miza o delu skupine Volkswagen s starodobnimi vozili je povezala Stefana Traufa (Audi Tradition & Auto Union GmbH) in Armina Mausa (Autostadt). Razprava je poudarila predanost Volkswagna pri ohranjanju svoje dediščine in ključno vlogo Autostadta pri teh prizadevanjih.


Jens Møller Nicolaisen je nato predstavil svojih deset let raziskav o proizvodnih arhivih Citroën Traction Avant, ponujajoč nove vpoglede v ta ikonični model, in predstavil svojo knjigo na to temo.


Dr. Wolfgang Munzinger (AHG, Nemčija) je raziskoval pomen avtomobilov v literaturi dvajsetih let, osredotočajoč se na romana The Green Hat Michaela Arlena in Veliki Gatsby F. Scotta Fitzgeralda. Anette Vogel (ADAC & FIVA) je nato spregovorila o pomenu ohranjanja avtomobilske dediščine skozi umetnost in arhive, pri čemer je poudarila njihovo vlogo pri ohranjanju dediščine klasičnih vozil za prihodnje generacije. Zadnja predstavitev dneva je bila predstavitev Dejana Breznika (FIVA), ki je delil svojo osebno zgodbo “Sanjski nakup zbiratelja: kako sem kupil nikoli razpakirano motociklistično legendo Norton”, s čimer je ponudil redek vpogled v svet zbirateljev motornih koles.


V nedeljo zjutraj je potekal še zadnji del predstavitev. Pal Negyesi je raziskal zgodovino Forda na Madžarskem, s poudarkom na vplivu madžarskih oblikovalcev na globalno prisotnost Forda. Dr. Michael Edwards je nato analiziral hiter vzpon in padec podjetja De Dion Bouton ter osvetlil enega najvplivnejših zgodnjih proizvajalcev avtomobilov. Dr. Alessandro Silva je podal vpoglede v podjetje Diatto iz Torina in podrobno opisal njegovo vlogo v zgodovini italijanske avtomobilizma.


Dr. Rosella Maspoli je zaključila dopoldanski del s predstavitvijo z naslovom Avtomobilska mesta: inovacije, prenova in turizem, pri čemer je primerjala avtomobilsko dediščino Torina z drugimi svetovnimi industrijskimi središči.


Konferenca se je zaključila z govori Tidda Brestersa (FIVA) in Armina Mausa (Autostadt).

Veselim se nove dogodivščine v letu 2026, ko pripravimo naslednjo konferenco.

Posebna zahvala pa gre vsekakor Jochen Thoma in Karheinz Jungebecku ter Gian Mario Mollar (vsi FIVA), saj brez njih ta projekt ne bi bil tako uspešen, kot je sicer bil.


Odlične fotografije in film je posnel Anej Ferko.



bottom of page