
Verjetno Najlepši Sejem V 2023
15. novembra, 2023
V oktobru so se predstavniki Muzeja Motociklov Grom odzvali povabilu italijanskega zbiratelja in soorganizatorja sejma “Auto Moto D’ Epoca” v Bologni, gospoda A. Altinierja. Ob tej priložnosti so s ponosom predstavili ne le Vransko, temveč tudi zvezo SVAMZ.
Odločitev za sodelovanje ni bila preprosta, saj so, tako kot mnogi drugi razstavljavci, potrdili svojo udeležbo v zadnjem trenutku, občuteni s strahom. Sejem, ki se je po tridesetih uspešnih letih v Padovi letos preselil v Bologno, je obarval njihove priprave s sladko-kislim priokusom. Skrbi o morebitnem pomanjkanju obiskovalcev so bile odveč že prvi dan v Bologni, ko so začeli raztovarjati vozila iz svojega kamiona. Impresivne številke so povedale zgodbo: 13 paviljonov na 235.000 kvadratnih metrih, udeležba 14 avtomobilskih podjetij, več kot 7000 starodobnikov ter desettisoči obiskovalcev skozi vse štiri dni dogodka. Vznemirljiva je bila tudi visoka udeležba mladih in dvakrat večji obisk na otvoritvenem dnevu, ki je bil namenjen zbiralcem in strokovnjakom, pri čemer je 35 % občinstva predstavljala mednarodna publika.
Po 39 letih v Padovi je presenetljiv rezultat selitve na novo prizorišče v Bologna Fiere. Razstavni prostori so se podvojili, kar je privabilo vodilne razstavljavce starodobnikov, mlajših avtomobilov in aktualnih klasikov iz vsega sveta. Obiskovalci so prihajali ne samo iz Evrope, temveč tudi iz Združenih držav in bili so navdušeni nad obsežno ponudbo na trgu. Velik uspeh je bil zabeležen tudi na področju dvokolesnikov, ki so imeli na voljo 15.000 kvadratnih metrov, kjer so gostili starodobne motocikle, tako dirkalnike kot tudi zbirateljske primerke. Na sejmu se je predstavilo več muzejev, med njimi tudi Muzej Motociklov Grom s svojimi eksponati. Izjemno priljubljenost je doživel njihov mali avtomobilček MOPI, ki je bil objavljen med sedmimi najbolj zanimivimi vozili na celotnem sejmu.
Po dveh dneh, namenjenih poslovnežem in zbiralcem, sta bili sobota in nedelja še posebej živahni zaradi množičnega obiska drugih obiskovalcev. Radovedni obiskovalci so imeli tako priložnost občudovati prvi avto, zgrajen s strani Enza Ferraria, Ferrarija Clinta Eastwooda in Ducatija, s katerim se je Lucio Dalla vračal domov po koncertih.
Strokovnjaki za starodobnike pravijo, da so cene res nekoliko visoke. Ferrari 512 BB iz začetka sedemdesetih let je ocenjen na 330 tisoč evrov, Dino 246 iz konca šestdesetih let po cenah, ki se gibljejo med 390 in 490 tisoč evrov, različni modeli Porsche 911 pa med 90 in 220 tisoč evrov. Tudi mlajši Pandasi dosegajo impresivne vrednosti, ki sežejo do 14 tisoč evrov. Trg starodobnih vozil je dejansko poslovna priložnost, vendar le ob dolgoročnem vlaganju, če imate potrebno potrpljenje, da se vrednost avtomobila, ki ste ga nekoč kupili za nekaj tisoč evrov, v nekaj letih pomnoži. To velja seveda v primeru, da je avto zgodovinsko pomemben, saj se njegova cena skozi čas razvija, podobno kot okus dobrega vina.
“Premik v Bologno je bil okronan s presenetljivim uspehom razstavljavcev in občinstva,” je povedal Mario Carlo Baccaglini, glavni organizator sejma. “To je potrditev, da kultura in trg klasičnih vozil združujeta obsežno skupnost navdušencev tako v Italiji kot tudi v tujini. Zahvaljujoč velikemu in usklajenemu delu smo na sejmu predstavili izjemne primere vozil, ki so edinstveni v svojem razredu in lahko zadovoljijo okuse in strasti strokovnjakov ter mladih zbirateljev. Izjemno je tudi dejstvo, da je bil poseben prostor za motocikle deležen tako velikega zanimanja. Prvič smo jim namenili cel paviljon z neverjetnimi modeli in ekskluzivnostmi. Prisotnost novih generacij in tujcev kaže na to, da sejem postaja križišče med Evropo in Motor Valley, kar ga postavlja kot najpomembnejši sejem na evropskem prizorišču.”